vrijdag 12 februari 2010

De eerste maand zit er bijna op

Gisteren kreeg ik te horen dat ik mocht blijven...... Het gevoel is goed van beide kanten en een beetje onverwachts stonden er donderdagmiddag twee collega’s aan m’n bureau en vertelden me dat ze allemaal erg blij met me waren. Nu voel je dat wel een beetje aankomen maar het blijft natuurlijk erg prettig om dat gewoon eens te horen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook met veel plezier naar m’n nieuwe baas ga en me goed thuisvoel tussen mijn nieuwe collega’s.

Het werk is tot nu toe erg afwisselend. Zo heb ik in de eerste weken een stapel oude pc’s en printers verwijderd en ben bezig geweest met een inventarisatie van alle aanwezige apparatuur. Een lijst aangelegd met de mensen, kamernummers, pc’s en laptops met alle serienummers en nog veel meer, gelijk een goede manier om iedereen eens te spreken en handig voor als ik deze informatie straks eens nodig heb. Natuurlijk waren er ook een hoop (kleine) probleempjes en gaat het steeds beter om deze op te lossen.

Op dit moment zijn er veel gesprekken gaande met leveranciers en gebruikers over het nieuwe softwarepakket dat geïnstalleerd gaat worden. Ook hier zit ik elke keer aan tafel en probeer zoveel mogelijk informatie op te nemen en zo af en toe iets zinnigs op te merken...... Gelijk met het nieuwe pakket zal er worden overgegaan naar Office 2007, ik ben me hier al in het verdiepen want vooral de gebruikers zullen op z’n tijd wel met problemen en vragen gaan komen. Verder heb ik afgelopen week de thuiswerkplek van één van de adviseurs eens van dichtbij bekeken.

Ondanks het slechte weer van de laatste weken was ik elke dag lekker snel thuis. Met 15 tot 20 minuten zit ik in de huiskamer op de bank, ’s ochtends is het wel iets anders. Het verkeer moet dan de stad in en het openbaar vervoer gaat voor. En er rijden nogal wat bussen en trams, dus sta je meestal wel even te wachten. Maar goed, met een half uur zit ik achter m’n bureau en kan ik weer beginnen aan een frisse nieuwe werkdag.

3 opmerkingen:

  1. Ron,
    ik kwam er achter dat ik helemaal vergeten was te vragen tijdens mijn afscheidsborrel hoe het met je ging bij je nieuwe werkgever.
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Ik zal binnenkort ook op de blog schrijven hoe het mij bij het UWV vergaat.
    Dat is nu nog iets te vroeg.
    Ik vraag me alleen af hoe vaak de blog wordt gelezen gezien het geringe aantal reacties dat er geplaatst wordt. We zullen zien.....
    Veel succes en we spreken elkaar weer,

    Groeten
    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAdieEDwin,
    Tja, het is nu vrijdagavond plm 23:00 uur en ik zat zo even op de gdajgkjakjajkads blog te kijken en zag een verhaal van jou. Ben erg verheugd dat het goed met je gaat bij je nieuwe werkgever, ben ook blij verrast dat je nieuwe collegaas erg tevreden met je zijn (had ik niet verwacht), we missen je "verschrikkelijk". Dagen lang hebben we over je geroddeld en we bleven maar lachen (om jou) . Het gaat hier bij HAPE enrom goed , we hebben enorme goede vooruitzichten en de bonnussen vliegen ons om de oren. We schamen osn een klein beetje sinds jij vertrokken bent, je moet dat allemaal missen.
    ps. ik vind het alleen jammer dat mijn externe dienstjaren niet meetellen als ik met vvr zou gaan.

    ik pak nu maar snel m'n xx jongeborrel, ik mis je.
    groetjxs

    PEter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Edwin, bedankt voor je reactie en ik zie uit naar je verhalen......
    Het bezoek aan de blog is best goed. Zo hebben we in de afgelopen maand 221 bezoekers gehad waarvan 100 unieke en 443 pagina weergaves. In het totaal vanaf de start in juni 1571 bezoekers (605 unieke) en 2785 pagina weergaves. Lijkt me best okee toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Een terugblik vanaf midden 2020

Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...