woensdag 4 mei 2011

Pensioen

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb over mijn werkzame leventje. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat alles op een gegeven moment weer “gewoon” word. Het contact met de oud-collega’s is wat minder geworden, de afstand speelt daar mede een rol in. Ik weet zeker als ik zelf ook in de regio Zaanstad gewoond had, af en toe een bakkie gedaan had bij een aantal van deze gasten. Diverse mensen mis ik nog steeds, maar dat is dan ook wel het enige……

Op 7 december waren we voor het laatst bij elkaar, een hapje eten bij de Crystal Wok in Zaandam. Dan is het leuk om te merken dat de klik er weer is en het lijkt alsof we gisteren nog met elkaar op de afdeling zaten. Onder het genot van een drankje en een lekker hap had iedereen elkaar genoeg te vertellen en was het ouderwets gezellig. De verwachting is dat we over een aantal maanden weer bij elkaar zullen zijn. Ook Jeroen heeft nu besloten om op te stappen. Van het oude groepje zijn inmiddels wel heel erg weinig mensen over.

Op 21 december zijn we bij mijn huidige baas, het LOC, officieel van start gegaan met ons nieuwe klant beheers pakket (SIS van Syntri). Het is een heel fijn en flexibel pakket, wel zijn er nog steeds kleine aanpassingen nodig om het écht naar onze smaak in te richten. Ik kan hier een goede rol in vervullen en ook het maken van allerlei selecties en het instellen van gebruikers en database parameters behoort tot mijn taak.

Op 5 en 6 januari hebben we met alle collega’s twee dagen op de "hei" doorgebracht. We zaten in Elspeet in het complex van het Mennorode conferentiecentrum en de dagen werden geleid door twee mensen van Synnervate. Het was voor mij de eerste keer en ik moet zeggen dat het erg fijn is om je collega’s op een andere manier te leren kennen. Aan het einde van deze twee dagen heb je een bepaalde saamhorigheid opgebouwd en het gevoel om er lekker tegen aan te gaan!

Op 18 januari werd mijn jaarcontract bij het LOC omgezet in een vast dienstverband, wel werd het vaste contract weer op 24 uur gesteld. De extra acht uur per week bleef er wel bij, maar “los” en tot eind juni. Het ziet er naar uit dat ik vanaf 1 juli weer terugga naar twee hele en twee halve dagen per week. Inmiddels heb ik veel zaken aardig op de rit. Iedereen heeft een “nieuwe” pc en werkt op een nieuwe “omgeving” (lees: cloud). Deze cloud bevat Microsoft Office 2010, SIS, een aantal losse applicaties en eventueel Accountview (boekhoudpakket).

Verder ben ik bezig met het inrichten van een soort kennisbank, hiervoor moeten in ieder geval alle netwerkschijven worden gereorganiseerd en opnieuw ingericht. Dit wordt een grote klus voor de komende tijd. Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die gedaan moeten worden. Wat ook erg grappig is is dat ik ben betrokken bij de organisatie van de komende personeelsdag. Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin en wat mij betreft blijf ik hier werken tot aan mijn pensioen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een terugblik vanaf midden 2020

Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...