dinsdag 9 juni 2015

Contract tot augustus 2016


Groot nieuws! Na bijna een jaar via uitzendbureau Unique gewerkt te hebben bij de Sociale Verzekerings Bank in Utrecht word ik in vaste dienst genomen! Nou ja, vaste dienst is misschien een iets te groot woord maar ik krijg nu een contract van 14 maanden tot 1 augustus 2016. Dat kun je toch wel een succes noemen, men heeft uitgesproken erg tevreden te zijn met mijn werk en inzet, dat is altijd erg leuk om te horen toch? En wat ook heerlijk is, ik blijf gewoon drie dagen per week werken. Elke vrijdag zijn we samen vrij dus gaan we er regelmatig op uit, zoals een dagje Scheveningen ofzo. 


Prachtige dag op 19 september

Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, ik denk dat ik sinds ik bij Albert Heijn (lees EDS/HP) weg ben (juni 2009) ben ik met niet al teveel moeite elke keer weer aan het werk geraakt. Ik heb twee keer een gesprek gehad waarbij ik niet aangenomen werd, bij een school en ziekenhuis, alle andere keren had ik gelijk werk of werd ik zelfs gevraagd. Wel ben ik wat lager in de boom gaan zitten, demoveren noemen ze dat tegenwoordig. Natuurlijk verdien je dan minder maar ik hoef niet meer zo op mijn tenen te lopen. Gevolg: een veel rijker bestaan doordat je geen stress hebt en door de minder uren meer vrije tijd. Wat een luxe eigenlijk! 

Team uitje met mijn collega's

Spannend
Toch was het na de eerste maanden wel even spannend. In een gesprek bleek dat er toch andere dingen van me verwacht werden. Was eigenlijk geen probleem, ik heb ze opgepakt en daarna was er geen vuiltje meer aan de lucht. De functie is ook wel heel anders dan dat ik gewend was uit het verleden. Veel minder IT gerelateerde zaken, meer facilitaire dingen en na een half jaar ben ik bezig gegaan om het bouwbesluit te gaan oppakken. Het is tegenwoordig wettelijk verplicht om allerlei logboeken met keuringen, certificaten en handleidingen te hebben. In een map in de kast en eventueel bij het betreffende "apparaat" maar ook digitaal op de harde schijf. 

Dit is een veel omvattende klus waar ik nu nog steeds mee bezig ben. Als voorbeeld hebben we dus nu vier logboeken met alle gevelladders (17) en gondels (3) met daarin alle rapporten met certificaten en handleidingen. Deze moeten jaarlijks gekeurd worden en de eventuele gebreken moeten dan weer worden gerepareerd. Zo zijn er in een gebouw logboeken van de bliksemgeleiding, blusmateriaal, brandmeld installatie, dakveilig werken, electrische installaties, liften, (nood)verlichting enzovoorts enzovoorts. 

Drie dagen naar de Bonte Wever

Opleidingen
Ik heb dan ook het afgelopen jaar een hele hoop dingen geleerd (en dat op m'n oude dag, hahahaha). Cursussen gedaan voor de brandmeld installatie, ARBO ergonomie en binnenkort het bouwbesluit. Leuk voor m'n toch al uitgebreide CV. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, ik heb hartstikke leuke collega's. We zijn met een groep van zes mensen, allemaal anders maar toch zeer complementair. Zo was het teamuitje op 13 november 2014 erg gezellig, we zijn een hapje gaan eten bij La Senorita op de Oude Gracht. Wel grappig was toen we de trap naar boven namen na het eten we tegen de Rembrandt bioscoop "aanliepen". Geert en ik zeiden allebei hetzelfde, Interstellar die film wil ik nog gaan zien! Nou dan doen we het toch gewoon nu! 

BBQ met de collega's van alle
vestigingen in Nederland (HR en Facilities)

Wel werd het even spannend toen een boventallig iemand van het hoofdkantoor belangstelling voor mijn baan toonde. Gelukkig bleek al snel dat hij totaal niet in de groep paste en dat was het sein voor mijn manager om de organisatie warm te maken om mij in dienst te nemen. Op 21 mei 2015 hadden we met de gehele afdeling (dus ook de vestigingen van alle andere steden in Nederland) een bijeenkomst die werd afgesloten met een gezellige BBQ. Toen iedereen weg was hebben we nog diverse vliegende hamburgers voorbij zien komen. 

Borrel en hapje eten met mijn
collega's ter ere van mijn contract

Op 31 mei kwam ik dan in vaste dienst. Omdat in die week niet iedereen aanwezig kon zijn heb ik in de week daarvoor (op 27 mei) mijn collega's uitgenodigd voor een borrel in de stad. Het werd erg gezellig. We hebben eerst een paar biertjes (Robin baco light) gedronken in de Korenbeurs , toen zijn we naar de Italiaan op de gracht gegaan om een pizza naar binnen te proppen, daarna zijn we naar café België geweest en we hebben afgesloten bij Stairway to Heaven. In de week daarna heb ik nog een sauzijzenbroodje getrakteerd voor iedereen die er niet bij kon zijn. De jongens van ons eigen team hebben er wel twee of drie naar binnen zitten proppen omdat ook deze keer niet iedereen aanwezig (of op dieet) was, hahahahahahaha. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een terugblik vanaf midden 2020

Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...