Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb over mijn werkzame leventje. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat alles op een gegeven moment weer “gewoon” word. Het contact met de oud-collega’s is wat minder geworden, de afstand speelt daar mede een rol in. Ik weet zeker als ik zelf ook in de regio Zaanstad gewoond had, af en toe een bakkie gedaan had bij een aantal van deze gasten. Diverse mensen mis ik nog steeds, maar dat is dan ook wel het enige……
Op 7 december waren we voor het laatst bij elkaar, een hapje eten bij de Crystal Wok in Zaandam. Dan is het leuk om te merken dat de klik er weer is en het lijkt alsof we gisteren nog met elkaar op de afdeling zaten. Onder het genot van een drankje en een lekker hap had iedereen elkaar genoeg te vertellen en was het ouderwets gezellig. De verwachting is dat we over een aantal maanden weer bij elkaar zullen zijn. Ook Jeroen heeft nu besloten om op te stappen. Van het oude groepje zijn inmiddels wel heel erg weinig mensen over.
Op 21 december zijn we bij mijn huidige baas, het LOC, officieel van start gegaan met ons nieuwe klant beheers pakket (SIS van Syntri). Het is een heel fijn en flexibel pakket, wel zijn er nog steeds kleine aanpassingen nodig om het écht naar onze smaak in te richten. Ik kan hier een goede rol in vervullen en ook het maken van allerlei selecties en het instellen van gebruikers en database parameters behoort tot mijn taak.
Op 5 en 6 januari hebben we met alle collega’s twee dagen op de "hei" doorgebracht. We zaten in Elspeet in het complex van het Mennorode conferentiecentrum en de dagen werden geleid door twee mensen van Synnervate. Het was voor mij de eerste keer en ik moet zeggen dat het erg fijn is om je collega’s op een andere manier te leren kennen. Aan het einde van deze twee dagen heb je een bepaalde saamhorigheid opgebouwd en het gevoel om er lekker tegen aan te gaan!
Op 18 januari werd mijn jaarcontract bij het LOC omgezet in een vast dienstverband, wel werd het vaste contract weer op 24 uur gesteld. De extra acht uur per week bleef er wel bij, maar “los” en tot eind juni. Het ziet er naar uit dat ik vanaf 1 juli weer terugga naar twee hele en twee halve dagen per week. Inmiddels heb ik veel zaken aardig op de rit. Iedereen heeft een “nieuwe” pc en werkt op een nieuwe “omgeving” (lees: cloud). Deze cloud bevat Microsoft Office 2010, SIS, een aantal losse applicaties en eventueel Accountview (boekhoudpakket).
Verder ben ik bezig met het inrichten van een soort kennisbank, hiervoor moeten in ieder geval alle netwerkschijven worden gereorganiseerd en opnieuw ingericht. Dit wordt een grote klus voor de komende tijd. Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die gedaan moeten worden. Wat ook erg grappig is is dat ik ben betrokken bij de organisatie van de komende personeelsdag. Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin en wat mij betreft blijf ik hier werken tot aan mijn pensioen!
Een ontmoetingsplaats voor alle (oud) medewerkers van het AH account bij EDS an HP company.
woensdag 4 mei 2011
vrijdag 10 december 2010
Gezellig TAS etentje
Alsof het een week geleden was dat we nog bij elkaar waren. Natuurlijk was de Crystal Wok de meest natuurlijke plaats om elkaar weer na lange tijd te ontmoeten. Inmiddels zijn vijf van de elf TAS'ers uitgevlogen en hebben allemaal een andere werkgever.
Onder het genot van een drankje en een lekker hap had iedereen elkaar genoeg te vertellen en was het weer ouderwets gezellig. Dit zullen we zeker en vast nog eens over doen.
Voor foto's: http://picasaweb.google.com/107538690115057752239/TASEtentje#
Voor foto's: http://picasaweb.google.com/107538690115057752239/TASEtentje#
dinsdag 26 oktober 2010
Tien do's en don'ts voor je sollicitatiegesprek
Hoe goed je ook bent voorbereid, het hangt vaak van kleine dingen af of je wordt aangenomen of niet.Tien tips waarmee je de kans op een succesvol sollicitatiegesprek kunt vergroten.
Op het internet barst het van de tips voor het voeren van een sollicitatiegesprek. Meestal zijn het helaas dezelfde tips. Zaken die je zelf ook allang had bedacht. David Couper, een coach en voormalig HRM-manager uit Amerika, kwam afgelopen week in het Amerikaanse blad Forbes met een paar aardige nieuwe tips afkomstig uit zijn boek "Outsiders on the Inside: How to Create a Winning Career ... Even When You Don't Fit In". Een aantal tips van Couper, aangevuld met wat ervaringen van de redactie van Z24.
1)Zeg nee tegen koffie
Het eerste wat je gevraagd wordt tijdens een sollicitatiegesprek is vaak wat je wilt drinken. "Koffie, thee of iets anders?" Het beste antwoord is "Nee, dank u".
Want zeg je "ja", dan moet jouw gesprekspartner op zoek naar een plastic bekertje, of iemand zoeken die het voor hem of haar gaat halen. Het leidt alleen maar af en kan - onbewust - je gesprekspartner irriteren. Wil je toch per se iets drinken omdat je anders vreest niet uit je woorden te komen, bestel dan iets wat je gesprekspartner aanbiedt en wat al op tafel staat. Geen cola vragen dus als je koffie wordt aangeboden.
2)Vertel niet over jezelf
"Zo, vertel eens iets over jezelf". Het is vaak een openingsvraag tijdens je sollicitatiegesprek, en vanuit het bedrijf gezien een hele slechte, omdat je er alle kanten mee uit kunt. Maak daar dan ook gebruik van en stuur het gesprek meteen de goede kant op. Wat het bedrijf of de instelling namelijk wil weten, stelt Couper, is of je de baan aan kan. Gebruik deze vraag - eventueel aan de hand van je ervaringen uit het verleden - om te vertellen waarom je denkt dat je geschikt bent voor de functie.
3)Wees aardig tegen de receptie
Het is niet meer dan een voorzorgsmaatregel voor het geval je een goed voorbereide en slimme gesprekspartner hebt, maar toch. Het is namelijk een oud trucje om even met de receptie te bellen en te vragen hoe de sollicitant overkwam. Ben je hautain of zelfs bot tegen de receptionist, dan kan dat tegen je werken.
4)Antwoord niet altijd kort en bondig
Ja, de interviewer is waarschijnlijk gehaast, en ja hij wil snel duidelijkheid. Maar korte en bondige antwoorden zijn een probleem als hij of zij slecht is voorbereid. De interviewer krijgt dan niet de hele context mee, zal je antwoord niet begrijpen of zelfs verkeerd opvatten.
5)Check de kledingcode van het bedrijf
Een van de eerste inschattingen die degene die het gesprek leidt doet, is kijken of je binnen de bedrijfscultuur past. Zorg dus dat je vooraf weet wat de heersende dresscode is. Te slonzig is altijd fout. Een beetje overdressed mag, maar niet teveel.
6)Ga er niet vanuit dat hij of zij je CV gelezen heeft
Het is beschamend, maar het is niet anders: de persoon die het sollicitatiegesprek voert, is vaak slecht voorbereid. Ga er dus nooit vanuit dat iemand volledig op de hoogte is van je opleiding of je vorige werkgevers. Noem ze bij naam en zeg altijd wat je daar deed.
7)Hoe je antwoordt op een vraag is belangrijker dan het antwoord zelf
Onbewuste signalen die je uitzendt, zijn vaak belangrijker dan wát er wordt gezegd. Zo bleken radioluisteraars in 1960 Richard Nixon, toen verliezend presidentskandidaat voor de Republikeinen, uit te roepen tot winnaar van een verkiezingsdebat met John F. Kennedy. TV-kijkers vonden dat Kennedy de winnaar was. Nixon kwam beter uit zijn woorden, maar verloor toch bij tv-kijkers. Word geen Nixon, en wees je bewust van je lichaamstaal.
8)Toon niet teveel ambitie
"Waar wil je zijn over vijf jaar?" .De kans is niet gering dat je, als je eerlijk zou antwoorden, zou zeggen : "In jouw stoel". Misschien dat sommige bazen het als een pré zien, maar meestal zijn het gewoon mensen die net als de meeste onder ons bang zijn dat er aan hun stoelpoten gezaagd wordt.
Toon dus niet teveel ambitie, want de meeste bazen zullen niet gaan voor een kandidaat die overgekwalificeerd lijkt of op hun baan uit is. Wek de indruk dat je de baan waarnaar je solliciteert als ziet als een mooie stap en nog niet veel verder hebt gedacht, adviseert Couper.
9)Achterhaal wie je gesprekspartner zal zijn
Het praat een stuk makkelijker als je weet wie je voor je hebt. Probeer dus te achterhalen met wie te maken (kunt) krijgen. Vaak is het gewoon de persoon die in de vacature vermeld staat als contactpersoon, maar is dat alleen de personeelsmanager, probeer dan te achterhalen dan met welke leidinggevende je daarnaast waarschijnlijk te maken krijgt.
10)Zoek naar wat je gemeenschappelijk hebt
Het eerste wat recruiters vaak doen, is het 'googelen' van een sollicitant. Er is geen enkele reden om dat niet ook zelf te doen voor de personen met wie je het gesprek voert. Wat wel anders is, is de insteek van je zoektocht. Je zoekt niet naar eventuele vlekjes bij je toekomstige baas, maar naar feiten die je in je gesprek kunt gebruiken.
Gemeenschappelijke kennissen doen het altijd goed. Maar let op: gebruik niet al je kennis. Laat niet merken dat je zijn of haar doopceel hebt gelicht. Dat kan ook makkelijk tegen je gaan werken.
Bron: Z24
Op het internet barst het van de tips voor het voeren van een sollicitatiegesprek. Meestal zijn het helaas dezelfde tips. Zaken die je zelf ook allang had bedacht. David Couper, een coach en voormalig HRM-manager uit Amerika, kwam afgelopen week in het Amerikaanse blad Forbes met een paar aardige nieuwe tips afkomstig uit zijn boek "Outsiders on the Inside: How to Create a Winning Career ... Even When You Don't Fit In". Een aantal tips van Couper, aangevuld met wat ervaringen van de redactie van Z24.
1)Zeg nee tegen koffie
Het eerste wat je gevraagd wordt tijdens een sollicitatiegesprek is vaak wat je wilt drinken. "Koffie, thee of iets anders?" Het beste antwoord is "Nee, dank u".
Want zeg je "ja", dan moet jouw gesprekspartner op zoek naar een plastic bekertje, of iemand zoeken die het voor hem of haar gaat halen. Het leidt alleen maar af en kan - onbewust - je gesprekspartner irriteren. Wil je toch per se iets drinken omdat je anders vreest niet uit je woorden te komen, bestel dan iets wat je gesprekspartner aanbiedt en wat al op tafel staat. Geen cola vragen dus als je koffie wordt aangeboden.
2)Vertel niet over jezelf
"Zo, vertel eens iets over jezelf". Het is vaak een openingsvraag tijdens je sollicitatiegesprek, en vanuit het bedrijf gezien een hele slechte, omdat je er alle kanten mee uit kunt. Maak daar dan ook gebruik van en stuur het gesprek meteen de goede kant op. Wat het bedrijf of de instelling namelijk wil weten, stelt Couper, is of je de baan aan kan. Gebruik deze vraag - eventueel aan de hand van je ervaringen uit het verleden - om te vertellen waarom je denkt dat je geschikt bent voor de functie.
3)Wees aardig tegen de receptie
Het is niet meer dan een voorzorgsmaatregel voor het geval je een goed voorbereide en slimme gesprekspartner hebt, maar toch. Het is namelijk een oud trucje om even met de receptie te bellen en te vragen hoe de sollicitant overkwam. Ben je hautain of zelfs bot tegen de receptionist, dan kan dat tegen je werken.
4)Antwoord niet altijd kort en bondig
Ja, de interviewer is waarschijnlijk gehaast, en ja hij wil snel duidelijkheid. Maar korte en bondige antwoorden zijn een probleem als hij of zij slecht is voorbereid. De interviewer krijgt dan niet de hele context mee, zal je antwoord niet begrijpen of zelfs verkeerd opvatten.
5)Check de kledingcode van het bedrijf
Een van de eerste inschattingen die degene die het gesprek leidt doet, is kijken of je binnen de bedrijfscultuur past. Zorg dus dat je vooraf weet wat de heersende dresscode is. Te slonzig is altijd fout. Een beetje overdressed mag, maar niet teveel.
6)Ga er niet vanuit dat hij of zij je CV gelezen heeft
Het is beschamend, maar het is niet anders: de persoon die het sollicitatiegesprek voert, is vaak slecht voorbereid. Ga er dus nooit vanuit dat iemand volledig op de hoogte is van je opleiding of je vorige werkgevers. Noem ze bij naam en zeg altijd wat je daar deed.
7)Hoe je antwoordt op een vraag is belangrijker dan het antwoord zelf
Onbewuste signalen die je uitzendt, zijn vaak belangrijker dan wát er wordt gezegd. Zo bleken radioluisteraars in 1960 Richard Nixon, toen verliezend presidentskandidaat voor de Republikeinen, uit te roepen tot winnaar van een verkiezingsdebat met John F. Kennedy. TV-kijkers vonden dat Kennedy de winnaar was. Nixon kwam beter uit zijn woorden, maar verloor toch bij tv-kijkers. Word geen Nixon, en wees je bewust van je lichaamstaal.
8)Toon niet teveel ambitie
"Waar wil je zijn over vijf jaar?" .De kans is niet gering dat je, als je eerlijk zou antwoorden, zou zeggen : "In jouw stoel". Misschien dat sommige bazen het als een pré zien, maar meestal zijn het gewoon mensen die net als de meeste onder ons bang zijn dat er aan hun stoelpoten gezaagd wordt.
Toon dus niet teveel ambitie, want de meeste bazen zullen niet gaan voor een kandidaat die overgekwalificeerd lijkt of op hun baan uit is. Wek de indruk dat je de baan waarnaar je solliciteert als ziet als een mooie stap en nog niet veel verder hebt gedacht, adviseert Couper.
9)Achterhaal wie je gesprekspartner zal zijn
Het praat een stuk makkelijker als je weet wie je voor je hebt. Probeer dus te achterhalen met wie te maken (kunt) krijgen. Vaak is het gewoon de persoon die in de vacature vermeld staat als contactpersoon, maar is dat alleen de personeelsmanager, probeer dan te achterhalen dan met welke leidinggevende je daarnaast waarschijnlijk te maken krijgt.
10)Zoek naar wat je gemeenschappelijk hebt
Het eerste wat recruiters vaak doen, is het 'googelen' van een sollicitant. Er is geen enkele reden om dat niet ook zelf te doen voor de personen met wie je het gesprek voert. Wat wel anders is, is de insteek van je zoektocht. Je zoekt niet naar eventuele vlekjes bij je toekomstige baas, maar naar feiten die je in je gesprek kunt gebruiken.
Gemeenschappelijke kennissen doen het altijd goed. Maar let op: gebruik niet al je kennis. Laat niet merken dat je zijn of haar doopceel hebt gelicht. Dat kan ook makkelijk tegen je gaan werken.
Bron: Z24
woensdag 6 oktober 2010
Nieuwe baan!!!
Hallo allen, Tja na een half jaar (!) thuis geweest te zijn en enorm genoten te hebben van deze periode, ben ik afgelopen maandag begonnen met mijn nieuwe baan. De functie heet Assistent Bij- en nascholing AMC. Dit houdt in dat alle cursussen voor verpleegkundigen door deze afdeling georganiseerd en geadministreerd worden in de breedste zin van het woord.
Ik doe dit voor 3 dagen per week en heb dus nu 3 dagen gewerkt. Er iets echt nuttigs over zeggen kan nog niet, behalve dan dat ik de goeroe ben op gebied van alles wat met een pc te maken heeft! Verder is het een zeer relaxte omgeving, waarbij het niet commerciële heel erg duidelijk naar voren komt.
Wat toch wel heel leuk is dat ik in 3 dagen tijd wel 10 keer gehoord heb dat ze zo blij zijn dat ik bij ze ben komen werken.
Groetjes,
Wendy
Ik doe dit voor 3 dagen per week en heb dus nu 3 dagen gewerkt. Er iets echt nuttigs over zeggen kan nog niet, behalve dan dat ik de goeroe ben op gebied van alles wat met een pc te maken heeft! Verder is het een zeer relaxte omgeving, waarbij het niet commerciële heel erg duidelijk naar voren komt.
Wat toch wel heel leuk is dat ik in 3 dagen tijd wel 10 keer gehoord heb dat ze zo blij zijn dat ik bij ze ben komen werken.
Groetjes,
Wendy
dinsdag 28 september 2010
Donkere maanden
Het vakantiegevoel is nu echt het land uit. Iedereen is weer terug in ons kikkerlandje en al het bruin is figuurlijk, maar ook letterlijk van ons afgespoeld. De herfst laat zijn eerste voortekenen zien en de temperatuur zakt langzaam naar beneden.
Een nieuwtje is dat ik sinds drie weken meer uren ben gaan werken voor mijn werkgever. Ik had het erg druk en er moeten nog veel zaken worden aangepakt. Tot het eind van dit jaar zijn mijn uren opgehoogd van 24 naar 32. Zo werk ik inmiddels van maandag tot en met donderdag vier hele dagen. Zelfs nu moet ik nog behoorlijk goed plannen en doorwerken om alle klussen netjes en op tijd af te krijgen. Het was wel even omschakelen, ik was erg verwend door die heerlijk korte weekjes. Maar het is wel heerlijk om goed gevulde dagen te hebben met veel fijne én tevreden collega’s.
Ik probeer zo vaak mogelijk de fiets te pakken naar mijn werk, ik heb zelfs een paar maanden geleden een regenpak gekocht. Door goed van tevoren te kijken op de buienradar (en gewoon naar de wolkenlucht) voordat ik op m’n tweewieler stap was het me tot nu toe gelukt om elke keer nog droog over te komen. Maar het moest er een keer van komen, gisteren heb ik ‘m voor het eerst op de terugweg naar huis aan moeten doen. Natuurlijk heb ik wel een modieus pak gekocht, ik zie het niet zitten om als een grote gele vlag langs het kanaal te moeten flitsen. Het ging eigenlijk perfect, het pak zit prima en ik kwam kurkdroog (op m’n schoenen na dan) thuis.
Het zal nog even afwachten worden of ik het ook in de wintermaanden ga volhouden. Misschien als straks de eerste blaadjes van de bomen vallen en het echt koud gaat worden spring ik weer in mijn warme bolide met een lekker stevig metal muziekje op. Het maakt qua tijd niet eens zoveel uit of je op de fiets of met de auto gaat. Alleen als ik vroeg begin (om 7:30 op kantoor) ben ik met de auto lekker snel. Indien de kids moeten trainen of andere verplichtingen hebben begin ik meestal een uurtje eerder, dan kan ik ’s middags nog voor een hapje eten zorgen voordat ze de deur uitgaan.
Een nieuwtje is dat ik sinds drie weken meer uren ben gaan werken voor mijn werkgever. Ik had het erg druk en er moeten nog veel zaken worden aangepakt. Tot het eind van dit jaar zijn mijn uren opgehoogd van 24 naar 32. Zo werk ik inmiddels van maandag tot en met donderdag vier hele dagen. Zelfs nu moet ik nog behoorlijk goed plannen en doorwerken om alle klussen netjes en op tijd af te krijgen. Het was wel even omschakelen, ik was erg verwend door die heerlijk korte weekjes. Maar het is wel heerlijk om goed gevulde dagen te hebben met veel fijne én tevreden collega’s.
woensdag 15 september 2010
HP NL ziet orders herstellen door vertrouwen
Bedrijven melden zich in steeds grotere mate bij ict-bedrijven met nieuwe orders en projecten. Dat zegt de nieuwe topman van HP Nederland, Bart Hogendoorn, in en maandag gepubliceerd interview met de Telegraaf.
,,Ondernemers laten het herwonnen vertrouwen nu zien, Duitsland wakkert die groei aan'', aldus Hogendoorn. Hij verwacht bovendien dat de aangekondigde bezuinigingen goed kunnen uitpakken voor zijn sector, omdat de overheid wellicht zal besluiten meer ict-taken over te dragen aan de markt. De concrete ordertoename noemt het bedrijf niet. Maar vanwege de groei is HP wel op zoek naar circa honderd man extra personeel.
,,Ondernemers laten het herwonnen vertrouwen nu zien, Duitsland wakkert die groei aan'', aldus Hogendoorn. Hij verwacht bovendien dat de aangekondigde bezuinigingen goed kunnen uitpakken voor zijn sector, omdat de overheid wellicht zal besluiten meer ict-taken over te dragen aan de markt. De concrete ordertoename noemt het bedrijf niet. Maar vanwege de groei is HP wel op zoek naar circa honderd man extra personeel.
dinsdag 7 september 2010
Voormalig HP-topman bij concurrent aan de slag
Nog geen maand na zijn gedwongen vertrek bij computerfabrikant HP gaat topman Mark Hurd aan de slag bij concurrent Oracle. Hij wordt daar de op één-na-hoogste leidinggevende en rapporteert direct aan Larry Ellison, die Oracle in 1977 oprichtte.
Hurd werd in augustus ontslagen bij HP wegens gesjoemel met declaraties. Er was ook sprake van een aanklacht over seksuele intimidatie maar dat werd niet als aanleiding voor zijn ontslag gebruikt. De vertrouwensbreuk was echter diep genoeg om een verder succesvolle carrière van Hurd bij HP te beëindigen.
Dat Hurd zo snel op een nieuwe plek zit is verrassend maar niet onbegrijpelijk: hij is goed bevriend met Oracle-topman Ellison. Die schrijf in een persbericht: „Mark Hurd was briljant bij HP en zal het bij Oracle nog beter doen." Eerder noemde Ellison het ontslag van Hurd bij HP de domste beslissing sinds Steve Jobs in de jaren tachtig door de Apple-leiding aan de kant werd gezet.
Hurd kan bij Oracle de ervaring gebruiken die hij bij HP heeft opgedaan met het uitvoeren van grote overnames. HP, van huis uit computerfabrikant en sterk in printers, heeft zich tijdens zijn termijn uitgebreid op het gebied van software, diensten en online opslag. Het nam dienstverlener EDS voor 13 miljard over en kocht dit jaar ook smartphonefabrikant Palm voor 1,2 miljard dollar. HP kocht 3PAR, de leverancier van online opslag waarin Oracle ook geïnteresseerd was, na een openlijke biedingsoorlog met concurrent Dell. Hurd heeft die laatste overname van 2,4 miljard overigens niet meer afgerond.
Oracle, begonnen als leverancier van database-oplossingen, begint zich in het vaarwater van HP te begeven. Vorig jaar deed Oracle een grote overname: het kocht Sun voor 7,4 miljard dollar, dat servers en werkstations verkoopt en Java software ontwikkelt. IBM had Sun ook willen kopen, maar brak de onderhandelingen af.
Allereerst heeft Oracle de pijlen op IBM gericht, schrijft Mark Hurd in het persbericht over zijn benoeming. Terwijl HP (jaaromzet in 2009: 114 miljard dollar) en IBM (95 miljard dollar) hun omzet tijdens de crisis zagen dalen, groeide de omzet van Oracle met 15 procent naar 26,8 miljard dollar in het gebroken boekjaar 2010.
Bron: NRC Handelsblad
Hurd werd in augustus ontslagen bij HP wegens gesjoemel met declaraties. Er was ook sprake van een aanklacht over seksuele intimidatie maar dat werd niet als aanleiding voor zijn ontslag gebruikt. De vertrouwensbreuk was echter diep genoeg om een verder succesvolle carrière van Hurd bij HP te beëindigen.
Dat Hurd zo snel op een nieuwe plek zit is verrassend maar niet onbegrijpelijk: hij is goed bevriend met Oracle-topman Ellison. Die schrijf in een persbericht: „Mark Hurd was briljant bij HP en zal het bij Oracle nog beter doen." Eerder noemde Ellison het ontslag van Hurd bij HP de domste beslissing sinds Steve Jobs in de jaren tachtig door de Apple-leiding aan de kant werd gezet.
Hurd kan bij Oracle de ervaring gebruiken die hij bij HP heeft opgedaan met het uitvoeren van grote overnames. HP, van huis uit computerfabrikant en sterk in printers, heeft zich tijdens zijn termijn uitgebreid op het gebied van software, diensten en online opslag. Het nam dienstverlener EDS voor 13 miljard over en kocht dit jaar ook smartphonefabrikant Palm voor 1,2 miljard dollar. HP kocht 3PAR, de leverancier van online opslag waarin Oracle ook geïnteresseerd was, na een openlijke biedingsoorlog met concurrent Dell. Hurd heeft die laatste overname van 2,4 miljard overigens niet meer afgerond.
Oracle, begonnen als leverancier van database-oplossingen, begint zich in het vaarwater van HP te begeven. Vorig jaar deed Oracle een grote overname: het kocht Sun voor 7,4 miljard dollar, dat servers en werkstations verkoopt en Java software ontwikkelt. IBM had Sun ook willen kopen, maar brak de onderhandelingen af.
Allereerst heeft Oracle de pijlen op IBM gericht, schrijft Mark Hurd in het persbericht over zijn benoeming. Terwijl HP (jaaromzet in 2009: 114 miljard dollar) en IBM (95 miljard dollar) hun omzet tijdens de crisis zagen dalen, groeide de omzet van Oracle met 15 procent naar 26,8 miljard dollar in het gebroken boekjaar 2010.
Bron: NRC Handelsblad
Abonneren op:
Posts (Atom)
Een terugblik vanaf midden 2020
Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...

-
Hallo beste (oud) medewerkers! Het leek me leuk om een blog te starten voor alle (oud) collega's van ons AH account bij EDS an HP compa...
-
We kunnen een (voorlopig) einde maken aan dit vervolgverhaal. Nadat ik de vorige keer had aangegeven dat mijn manager erg zijn best deed om ...
-
Hallo allen, Tja na een half jaar (!) thuis geweest te zijn en enorm genoten te hebben van deze periode, ben ik afgelopen maandag begonnen m...