Na lang wikken en wegen, twijfelen, piekeren etc. heb ik uiteindelijk besloten HP te gaan verlaten. Niet voor het werk en zeker niet voor de collega's. Dat maakte de beslissing juist zo moeilijk, maar wel om het bedrijf HP en wat men doet en gaat doen met ons werk en onze afdeling en de manier waarop met mensen wordt omgegaan.
Nog maar twee maanden te gaan en dan is het doek defnitief gevallen. Misschien zelfs wel het einde van mijn loopbaan in de IT. Wie zal het zeggen. Ik ga in ieder geval versneld mijn opleiding als Event Manager afronden en kijken of ik misschien in deze branche aan de slag kan. Eerst neem ik echter een maand rust om alles nog eens even te laten bezinken.
Wat ik met de financiële vergoeding ga doen is nog niet helemaal duidelijk. Het wachten is even op mijn financieel adviseur. Hij onderzoekt alle mogelijkheden en komt dan met een overzicht waarna duidelijk moet zijn waar ik voor zal gaan kiezen.
Beste (oud)collega's. Ik hoop dat iedereen zijn weg weet te vinden en vooral plezier houdt in wat hij/zij doet, zo niet, trek je conclusies.
Wendy
Een ontmoetingsplaats voor alle (oud) medewerkers van het AH account bij EDS an HP company.
vrijdag 29 januari 2010
woensdag 20 januari 2010
Werk!
Regelmatig solliciteren maar geen reactie. Zo was het in het afgelopen halve jaar. Natuurlijk was het de eerste tijd niet zo vervelend, het was fijn om bij te komen van alle stress die was opgebouwd in de laatste jaren bij AH, EDS en HP. Maar na verloop van tijd begon het toch te kriebelen. Alle papieren waren inmiddels opgeruimd, de foto’s ingeplakt, het huis geschilderd en het kunststof gepoetst, de schuur en de kasten uitgeruimd, de voor- en achtertuin winterklaar, de auto’s weer schoon en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu wilde ik toch graag weer eens wat buiten de deur gaan doen.

Het gekke was dat er in die laatste maanden van het afgelopen jaar (2009) plotseling ook weer uitnodigingen kwamen van potentiële werkgevers. Zo mocht ik op gesprek komen bij het UMC, hier zochten ze een Multimedia medewerker. Het leek me een hele dynamische omgeving en had er best zin in. Dat dynamische klopte ook wel, ik moest een tijdje in de hal van het ziekenhuis wachten en wat daar allemaal voorbij komt…… Het sollicitatiegesprek verliep best goed, het waren hele aardige mensen en het klikte lekker. Toch kreeg ik geen vervolguitnodiging, ze vonden me een uitstekende kandidaat maar mijn profiel paste niet geheel in de functie.
In deze periode kwamen nog een paar dingen voorbij, maar daar had ik geen goed gevoel over. Ik wilde tenslotte niet weer in een grote en onpersoonlijke organisatie terechtkomen. Totdat personeelszaken van het LOC vroeg of ik nog beschikbaar was. Ik had in juni op deze functie gesolliciteerd, ICT beheerder voor 32 uur, maar door organisatorische omstandigheden was de job “in de wacht” gezet. Nu was het aantal uren wel verminderd naar 24 maar ik had nog steeds oren naar deze baan. Het eerste gesprek ging erg leuk, dit was met het hoofd van het servicebureau, de huidige applicatie beheerder en de regio manager. Nu lijkt dat heel wat maar met betrekking tot deze organisatie is iedereen erg “gewoon” zullen we maar zeggen. Dit was op een donderdagochtend vlak voor de kerstvakantie, aan het einde van de dag zou ik horen of ik voor een tweede gesprek uitgenodigd zou worden. Om half vijf kwam het verlossende telefoontje, ik mocht nog een keertje langskomen. Alleen zou dit pas in het nieuwe jaar plaatsvinden, het LOC was tussen kerst en nieuwjaar twee weken gesloten……
Het tweede gesprek was ik wel wat zenuwachtiger. Nu stond er natuurlijk wat meer op het spel, ik had namelijk wel een positief gevoel overgehouden betreffende deze baan en dan wil je extra graag. Nu zat ik aan tafel met de directrice, een dame van personeelszaken en de applicatie beheerder. Na het eerste nerveuze kwartiertje ging het gesprek soepel en we klikten allemaal goed. Ook nu zou ik aan het einde van de dag horen wat ze van me vonden en gelukkig was het weer een positief signaal.
Inmiddels heb ik de eerste week er bijna op zitten. Toen ik op mijn eerste werkdag binnenkwam stond er een bloemetje op m’n bureau! Dit soort dingen doet je erg goed en is ook precies wat ik bedoel met een menselijke omgeving. Het is net een warm bad waar je in komt en alhoewel het best even zal duren voordat ik alle informatie geabsorbeerd zal hebben en dus (goed) ingewerkt zal zijn, denk ik dat ik hier erg op mijn plaats ben.
Leuk is verder dat er veel rek zit in hetgeen je kan (lees: mag) gaan doen. Allereerst is het nieuw te installeren pakket één van de grootste speerpunten. Het afstemmen met de gebruikers en het maken van handleidingen is daar onderdeel van. Verder het hulp verlenen bij problemen in Excell, Word, Outlook en dergelijke. Maar ook de printers, internet verbindingen, de website, intranet en alles wat er zoal voorbij gaat komen. Erg leuk en afwisselend dus. Natuurlijk zal ik iedereen hierover in de naaste toekomst op de hoogte blijven houden.

Het gekke was dat er in die laatste maanden van het afgelopen jaar (2009) plotseling ook weer uitnodigingen kwamen van potentiële werkgevers. Zo mocht ik op gesprek komen bij het UMC, hier zochten ze een Multimedia medewerker. Het leek me een hele dynamische omgeving en had er best zin in. Dat dynamische klopte ook wel, ik moest een tijdje in de hal van het ziekenhuis wachten en wat daar allemaal voorbij komt…… Het sollicitatiegesprek verliep best goed, het waren hele aardige mensen en het klikte lekker. Toch kreeg ik geen vervolguitnodiging, ze vonden me een uitstekende kandidaat maar mijn profiel paste niet geheel in de functie.
In deze periode kwamen nog een paar dingen voorbij, maar daar had ik geen goed gevoel over. Ik wilde tenslotte niet weer in een grote en onpersoonlijke organisatie terechtkomen. Totdat personeelszaken van het LOC vroeg of ik nog beschikbaar was. Ik had in juni op deze functie gesolliciteerd, ICT beheerder voor 32 uur, maar door organisatorische omstandigheden was de job “in de wacht” gezet. Nu was het aantal uren wel verminderd naar 24 maar ik had nog steeds oren naar deze baan. Het eerste gesprek ging erg leuk, dit was met het hoofd van het servicebureau, de huidige applicatie beheerder en de regio manager. Nu lijkt dat heel wat maar met betrekking tot deze organisatie is iedereen erg “gewoon” zullen we maar zeggen. Dit was op een donderdagochtend vlak voor de kerstvakantie, aan het einde van de dag zou ik horen of ik voor een tweede gesprek uitgenodigd zou worden. Om half vijf kwam het verlossende telefoontje, ik mocht nog een keertje langskomen. Alleen zou dit pas in het nieuwe jaar plaatsvinden, het LOC was tussen kerst en nieuwjaar twee weken gesloten……
Het tweede gesprek was ik wel wat zenuwachtiger. Nu stond er natuurlijk wat meer op het spel, ik had namelijk wel een positief gevoel overgehouden betreffende deze baan en dan wil je extra graag. Nu zat ik aan tafel met de directrice, een dame van personeelszaken en de applicatie beheerder. Na het eerste nerveuze kwartiertje ging het gesprek soepel en we klikten allemaal goed. Ook nu zou ik aan het einde van de dag horen wat ze van me vonden en gelukkig was het weer een positief signaal.
Inmiddels heb ik de eerste week er bijna op zitten. Toen ik op mijn eerste werkdag binnenkwam stond er een bloemetje op m’n bureau! Dit soort dingen doet je erg goed en is ook precies wat ik bedoel met een menselijke omgeving. Het is net een warm bad waar je in komt en alhoewel het best even zal duren voordat ik alle informatie geabsorbeerd zal hebben en dus (goed) ingewerkt zal zijn, denk ik dat ik hier erg op mijn plaats ben.
Leuk is verder dat er veel rek zit in hetgeen je kan (lees: mag) gaan doen. Allereerst is het nieuw te installeren pakket één van de grootste speerpunten. Het afstemmen met de gebruikers en het maken van handleidingen is daar onderdeel van. Verder het hulp verlenen bij problemen in Excell, Word, Outlook en dergelijke. Maar ook de printers, internet verbindingen, de website, intranet en alles wat er zoal voorbij gaat komen. Erg leuk en afwisselend dus. Natuurlijk zal ik iedereen hierover in de naaste toekomst op de hoogte blijven houden.
maandag 18 januari 2010
Vertrek Edwin Hengelmolen

Ja dames en heren,
vandaag is het ongelooflijke gebeurt.
Edwin heeft zijn spullen ingeleverd en de HP deur achter zich dichtgetrokken.
Ik heb gekozen voor een nieuwe uitdaging en ga 1 februari bij het UWV beginnen als Tactisch Product Manager. Met gemengde gevoelens heb ik vandaag afscheid genomen van iedereen. Ik zal alle mensen best wel missen, alleen zijn er ook veel zaken die ik zeker NIET ga missen. Iedereen begrijpt wel wat ik dan bedoel.
Ik wens iedereen het allerbeste toe voor de toekomst, en nog 1 wijze raad van (ex)baas ;-)
.......iedereen is eigenaar van zijn eigen toekomst.........
Groeten,
Edwin Hengelmolen
dinsdag 22 december 2009
Argentijns etentje

Het weer was slecht en het had afgelopen nacht behoorlijk gesneeuwd. De ochtendspits was chaotisch verlopen en op de buienradar werd in de avond nog meer sneeuw voorspeld. Het was in eerste instantie m’n bedoeling om met de trein te gaan, maar ja alle wissels van de rails waren ingesneeuwd en bevroren dus deze vlieger ging niet op. Dan toch maar met de auto? Wel veel twijfels, ik had geen zin om ergens op de A2 in m’n auto de nacht door te brengen. Toch maar doen, de heenweg was het probleem niet en ik zou eventueel wel zien hoe ik ’s avonds weer naar huis zou komen. Al met al was de weg prima begaanbaar en om klokslag 15:00 uur stond ik op de parkeerplaats van HP in Amstelveen. Hans kwam me ophalen bij de receptie en na drie maanden zou ik mijn ex-collega’s weer eens zien.
Het was een heel hartelijk welkom en er moest flink geknuffeld en met handen geschud worden. Ik had voor iedereen een kerstkaartje meegenomen, de kleinste was voor de baas (toen ik thuis de kaarten schreef kwam ik er ééntje te kort, dus moest er een ander soort (en kleiner) kaartje worden uitgezocht). Met bijna iedereen bijgepraat, ondertussen was de baas zijn kerstkaartje met de anderen aan het vergelijken, er waren veel verhalen te vertellen. Moet zeggen dat het kantoor er goed en verzorgd uitzag, ruim opgezet met mooi meubilair. Wel was het weer een stukje minder gezellig, maar ja in zo’n grote kantoortuin moet je je wel rustig gedragen......
Nadat er een paar uurtjes verstreken waren gingen we naar de Argentijn. Hans reed gezellig met me mee, zo kon hij een lekker rood wijntje nemen bij het eten. Natuurlijk nam ik, voordat ik aan de cola ging, een paar biertjes en werd het steeds gezelliger. Ook Steven was gekomen, net als ik hoopte hij dat de sneeuw nog even weg zou blijven. De Argentijnse eigenaar had wel een goede deal voor ons bedacht, voor 50 euro eten en onbeperkt drinken. We kregen eerst twee grote schalen met allerlei soorten voorgerechtjes, zoals gevulde tomaten met tonijn, Argentijnse pastijtjes en worstjes, grote garnalen en spareribjes. Als hoofdgerecht kregen we allemaal een ossenhaas, deze was heerlijk van smaak én mals.
Ondertussen begonnen de vlokken weer neer te dalen, aan de achterzijde van het restaurant was een grote glazen pui met daarachter een tuin, het was een prachtig gezicht. Toen het nagerecht kwam, diverse soorten ijs, werd het ook buiten steeds witter. Ik begon ‘m toch wel te knijpen en was er eigenlijk niet ongelukkig mee dat we na het toetje snel weggingen. Afscheid genomen van iedereen en daarna snel de auto in. Ik had deze vlak voor de deur kunnen parkeren (Petra had die van haar een paar blokken verderop gezet) en al glibberend en glijdend gingen we de straat uit. Op de snelweg was het gelukkig goed te doen en we kwamen zonder problemen weer thuis. Een leuke avond, die we vast en zeker nog eens over zullen doen!
maandag 30 november 2009
Eric Van Bael wordt hoofd van HP Belux
Nauwelijks een jaar na zijn entree in de Group HP na de overname van EDS (waarvan hij Managing Director was), wordt Eric Van Bael directeur van HP Belux. Van Bael gaat in zijn nieuwe functie van start op 1 december, en zal het departement Enterprise Business leiden. Hij zal aan het hoofd staan van de stuurgroep Belux waaronder de afdelingen Enterprise Business, Personal Systems Group en Imaging & Printing Group vallen. Van Bael rapporteert rechtstreeks aan Johan Deschuyffeleer die sinds kort de functie van Managing Director van HP Enterprise Business voor de regio General Western Europe kreeg toegewezen.
Eric Van Bael volgt Alain Sohet op, die in onderling overleg de firma verlaat. Hij werkte 27 jaar voor HP.
Eric Van Bael volgt Alain Sohet op, die in onderling overleg de firma verlaat. Hij werkte 27 jaar voor HP.
EDS houdt winst HP op peil
De beperkte omzet- en winstdaling die ict-bedrijf HP het afgelopen boekjaar 2009 boekte, is voornamelijk te danken aan de prestaties van zijn dienstendivisie. Daarin is de voormalige dienstverlener EDS opgenomen. De omzet van de dienstendivisie groeide in een jaar tijd met 65 procent en de winst verdubbelde. Andere onderdelen van HP, en het bedrijf als geheel, zien hun omzet en winst wel dalen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die HP op 24 november presenteerde.
Vergeleken met 2008 daalt de operationele winst bedrijfsbreed met 3,1 procent naar 10,1 miljard dollar. De dienstendivisie is verantwoordelijk voor de helft van deze winst. De omzet van HP komt uit op ruim 114,6 miljard dollar, een daling van 3 procent ten opzichte van 2008. 34,7 miljard hiervan wordt gegenereerd door de dienstendivisie.
BedrijfsonderdelenHP bestaat uit vier bedrijfsonderdelen. Technology Solutions, waaronder de dienstendivisie en dus EDS valt, boekte 20 procent meer omzet en bijna 30 procent meer winst. Dit bedrijfsonderdeel is veruit de grootste binnen HP. De pc-divisie Personal Systems Group zag zijn omzet dalen met 17 procent en de winst met 30 procent. De printertak HP Imaging and Printing Group boekte 19 procent minder omzet en ruim 5 procent minder winst.
HP nam dienstverlener EDS in augustus 2008 over voor 13,9 miljard dollar. Een jaar later werd de naam gewijzigd in HP Enterprise Services, dat onderdeel is van de nieuwe divisie Enterprise Business. Dat is weer de nieuwe naam van HP Technology Solutions, zoals in het jaarverslag nog is gebruikt. Tot de divisie behoren ook de onderdelen HP Technology Services, HP Software en HP Enterprise Servers, Storage & Networking (ESS&N).
Vergeleken met 2008 daalt de operationele winst bedrijfsbreed met 3,1 procent naar 10,1 miljard dollar. De dienstendivisie is verantwoordelijk voor de helft van deze winst. De omzet van HP komt uit op ruim 114,6 miljard dollar, een daling van 3 procent ten opzichte van 2008. 34,7 miljard hiervan wordt gegenereerd door de dienstendivisie.
BedrijfsonderdelenHP bestaat uit vier bedrijfsonderdelen. Technology Solutions, waaronder de dienstendivisie en dus EDS valt, boekte 20 procent meer omzet en bijna 30 procent meer winst. Dit bedrijfsonderdeel is veruit de grootste binnen HP. De pc-divisie Personal Systems Group zag zijn omzet dalen met 17 procent en de winst met 30 procent. De printertak HP Imaging and Printing Group boekte 19 procent minder omzet en ruim 5 procent minder winst.
HP nam dienstverlener EDS in augustus 2008 over voor 13,9 miljard dollar. Een jaar later werd de naam gewijzigd in HP Enterprise Services, dat onderdeel is van de nieuwe divisie Enterprise Business. Dat is weer de nieuwe naam van HP Technology Solutions, zoals in het jaarverslag nog is gebruikt. Tot de divisie behoren ook de onderdelen HP Technology Services, HP Software en HP Enterprise Servers, Storage & Networking (ESS&N).
Abonneren op:
Posts (Atom)
Een terugblik vanaf midden 2020
Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...

-
Hallo beste (oud) medewerkers! Het leek me leuk om een blog te starten voor alle (oud) collega's van ons AH account bij EDS an HP compa...
-
We kunnen een (voorlopig) einde maken aan dit vervolgverhaal. Nadat ik de vorige keer had aangegeven dat mijn manager erg zijn best deed om ...
-
Hallo allen, Tja na een half jaar (!) thuis geweest te zijn en enorm genoten te hebben van deze periode, ben ik afgelopen maandag begonnen m...