zaterdag 12 september 2009

Laatste keer naar de Ebbehout

Afgelopen woensdag ben ik, naar het laat aanzien, voor het allerlaatst op bezoek geweest bij mijn ex-collega’s in het EDS een HP company kantoor gelegen aan de Ebbehout te Zaandam. ’s Ochtends hadden mijn vrouw en ik eerst onze zoon Robin uitgezwaaid, hij ging met de brugklas op kamp in de buurt van Blaricum. Daarna ben ik op weg gegaan over de in aanbouw zijnde en daardoor flink door het landschap slingerende A2 naar Zaandam. Net zoals de vorige keer viel het me nu ook weer op dat het best een lange rit was naar mijn oude werkplek. Blijkbaar ontwend dit toch snel. Dat ik dit, inclusief alle Centrale Slagerij en AH Hoofdkantoor tijd, zo’n 22 jaar gedaan heb is achteraf eigenlijk ongelofelijk. Dat moet bij elkaar minstens 440.000 kilometer zijn geweest. Dat is toch elf keer de aardbol rond. M’n volgende baan moet in ieder geval lekker dicht bij huis liggen heb ik al besloten. Ga binnenkort maar eens kijken naar een mooie nieuwe fiets.

Om 10:30 kwam ik op kantoor en het was een hartelijke begroeting. Dit blijft toch het meest lastige van het gestopt zijn met werken, het missen van de contacten met de leuke collega’s. Gelukkig was de bezetting deze woensdag behoorlijk hoog waardoor ik met veel mensen heb kunnen kletsen. Helaas wierp de bijltjesdag van 15 september wel z’n schaduw vooruit, op deze dag zullen er weer mensen ontslagen gaan worden. Veel onzekerheid over wie de pineut gaat worden en hoeveel mensen deze keer hun spulletjes moeten gaan pakken. Maar goed, ik vond het hartstikke leuk om iedereen weer eens te zien en spreken. Na de nodige kopjes café olé was het om half twee weer tijd om naar huis te gaan. Ik wens iedereen de komende periode heel veel geluk en sterkte. Als het mogelijk is (en zinvol) kom ik ook nog eens in Amstelveen buurten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een terugblik vanaf midden 2020

Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...