vrijdag 26 juni 2009

Sympathiek snel pak

Vanochtend hebben mijn vrouw en ik een gesprek gehad met een vertegenwoordiger van de RABO bank op hun hoofdkantoor. Ze hadden al diverse keren aangeboden om met ons te praten, blijkbaar is er wat te halen...... Moet wel eerlijk zeggen dat het een prettig gesprek was. Een keurige snelle jongen in strak pak kwam aangereden in een mooie zwarte en grote auto. Hij was wel tien minuten te laat, had last (gehad) van een langzaam leeglopende achterband. De veroordelen kwamen deze keer niet uit, het was een eerlijke en sympathieke man. Ik begon het gesprek een beetje knorrig maar na vijf minuten was de lucht opgeklaard en hebben we met z'n allen in drie kwartier alles goed doorgesproken.

Onze Stamrecht BV bleek nu definitief te zijn opgericht (de i.o. was er dus af) en na controle bleek ook het geld van mijn ex-werkgever afgelopen maandag 22 juni al op de zakelijke rekening gestort te zijn. Dit wisten we nog niet, dus dat was een prettige verrassing! Al met al is het toch wel snel gegaan. Op 5 maart had ik me aangemeld bij het management voor de vrijwillige vertrekregeling, de goedkeuring had ik al op 10 maart (ik stond zeker op de shortlist...), op 23 april hadden we een gesprek bij het belastingkantoor en op 22 mei hadden we van de RABO bank al het rekeningnummer van de stamrecht i.o en was deze dus al opgericht.

Helaas is de rente op dit moment niet erg hoog en lijkt deze nog verder te zakken. Dus onze snelle, maar aardige man, kon niet al te veel doen. Er werd ons 3,4 procent aangeboden en daar waren we eigenlijk best tevreden over. Het geld zou komen op een zogenaamde zakelijke pensioen internetrekening (een hele mond vol), hier kan gewoon vrij geld van worden opgenomen. Dus zonder boetes of allerlei mitsen, maren en clausules. Tegen tien uur werden we weer netjes met een ferme handdruk de deur uitgewerkt door onze financiële adviseur. Wij liepen weg met een gladgestreken gezicht alsof alles de gewoonste zaak van de wereld was. Maar zodra we de hoek om waren hebben we elkaar mooi nog even gefeliciteerd met de goede afloop!

2 opmerkingen:

Een terugblik vanaf midden 2020

Zo heel af en toe heb je weleens zo'n momentje dat je even terugdenkt aan bepaalde periodes in je leven. Eigenlijk wil ik nooit te vaak ...